אני שואל, האם מדיניות של התייעלות מתמדת ופעילות על פי מודל ה- "לואו קוסט" ככלי ניהולי? מתאים אך ורק בתקופות של משברים ואי-ודאות? לדבריה של קרולין, "איזי ג'ט פועלת היטב כשהמצב טוב, אבל גם כשקשה זה לא רע עבורנו", אומרת מקול. הנופשים מחפשים ערך ובודקים את איזי ג'ט כדי שיוכלו להרשות לעצמם יותר, וכשהאווירה הכלכלית קשה אז גם תאגידים, אפילו רווחיים, שוקלים להמיר את טיסות היוקרה של עובדיהם בתחליף זהיר יותר". נדמה לי כי זאת תרבות ניהולית הניתנת לאימוץ כמעט בכל תחום ומגזר, ולא רק בתחום התעופה? לדבריה הפילוסופיה הניהולית של החברה לא עוסקת בקיצוצים. הם עוסקים באיתור עלויות נמוכות יותר והן תמיד באג'נדה שלהם. הן בדנ"א של החברה. להמשך קריאה.
בואו ונלמד הכיצד ניתן להגיע ליישום ניהול רזה דרך ההצלחות של חברת התעופה איזי ג'ט. תקציר המנהלים החודש עוסק באישה. במנהלת, מוערכת המומחית לתעשיות שמחויבות לטלטלה ניהולית רבה. נחשפתי לפני כמה חודשים למאמר על המנכ"לית המוערכת של חברת התעופה איזי ג'ט, קרולין מקול, אשר הגיעה לתפקיד אחרי מספר הצלחות בתחום העיתונות הגוססת. קרולין הובילה את תהליך ההבראה והקיצוצים של "הגארדיאן" הבריטי בהצלחה רבה. היא לקחה על עצמה להמשיך את המהפכה של איזי ג'ט, חברת הטיסות הזולות שהשתלטה על השוק הבריטי ונוטעת אימה בחברות התעופה המסורתיות של אירופה. המודל בו היא פעילה כמנהלת כללית ומרגישה בו הכי נוח עוסק - במתודולוגיה עסקית המקדשת הידוק חגורה תמידי. לדעתה זהו המודל העסקי השפוי היחיד בענף התעופה ובתעשיות נלוות.
כולם באנגליה ציפו כי המינוי שלה יכשל. קרולין, ההיא עם חליפות ארמאני קשה יהיה לדמיין אותה יושבת במחלקת תיירים או ב- "לואו קוסט", רבים חשבו כי אין סיכוי לכך. היא הפתיע את כולם. מקול מציינת כי המחסור בנשים מנהלות בענף העיתונות מוכר, אך מחסורן בענף התעופה אף גדול יותר. היא מצאה דמיון רב בין שני התחומים. בשניהם זו עבודה של 24/7, בקצב מהיר ועם הרבה שינויים. לדעתה, עיתונאים גם דומים לטייסים. הם מאוד אינטליגנטים, ביקורתיים, ספקנים ותמיד שואלים. אבל בכל הנוגע למרחק בין החברה לאנשים, היא אומרת שתעופה היא עסק של אנשים הרבה יותר מאשר תקשורת. בתעופה אתה ממש נוגע בלקוחות שלך יום יום שעה שעה. בעבודתה השוטפת כשהיא פוגשת את הנוסעים שלה היא לא מפסיקה לשאול אותם במה אפשר להנעים את טיסתם? מה הם אוהבים ומה לא? בעיתונות היא מציינת כי נדיר שתפגוש את קוראיך הנאמנים. אז בגדול, התחומים דומים, ומה שנשאר לי היה בעיקר ללמוד במהירות את שוק התעופה". למאמר המלא.
האם אתם? אנחנו מודעים לכוחה של התייעלות? לסיכום, אנו מאמינים כי בכל מצב ובכל גודל חברה ניתן לאמץ וליישם תובנות שצלחו והוכיחו עצמן בקרב חברות עולמיות. בוא ונלמד הכיצד אפשר לשכפל את ההצלחה של איזי ג'ט? בדוק הסיכוי להקטין עלויות מיותרות ב- לפחות 40%? תוך אימוץ אסטרטגיה עסקית עדכנית היוצרת לך יתרונות על פני המתחרים.
משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים, עוסק בייעוץ ארגוני, בהנחיה, בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי. החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה. כתובת דוא"ל: abc@nihul4u.co.il משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876 אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il/ www.nihul4u.com